JR. ART DIRECTOR, VAN CONCEPT TOT DESIGN.

Land Rover – King of the hill

Beeldbewerking, Campagne, Identiteit, Promotie

Het probleem
In deze tijd is het lastig om als automerk mensen in jouw auto te laten stappen om ze er van te overtuigen dat het écht goed is. Waar de auto voorheen wat makkelijker in werd geruild is dat nu niet meer het geval.

De briefing
Bedenk een creatieve manier om mensen, zowel man als vrouw, in jouw eigen gekozen automerk te laten rijden. Dit idee moet de essentie van het merk goed verkopen.

Het inzicht
Land rover is een zeer bekend merk, maar slechts weinig mensen hebben in een range rover gereden.

Het idee
Een evenement genaamd King of the hill wordt georganiseerd. Met king of the Hill gaat Land Rover weer terug naar de roots, het offroad gevoel in een Defender. Deze terreinwagens zijn de werkpaarden van het merk en toveren uitdagingen om in overwinningen.

Tijdens het evenement King of the hill zal Land Rover met 1 Defender 900 model bij de Schoorlse Klimduin staan. Hier kunnen mannen of vrouwen zich opgeven om naar boven te racen door een obstakel parcours met de Defender! Wie aan het eind van de dag de snelste tijd neer heeft gezet krijgt de titel King of the hill.

Dit event zal gefilmd worden van buiten de auto, maar ook van binnen om de reacties te zien van de bestuurders.