JR. ART DIRECTOR, VAN CONCEPT TOT DESIGN.

Kiezen zonder koppen

Identiteit, Promotie

Op woensdag 15 maart 2017 zijn de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Daar doen 28 partijen aan mee, word daar maar eens wijs uit.

Online zijn er aan aantal kieshulpen te vinden zoals o.a. https://tweedekamer2017.stemwijzer.nl. Maar ook Kieskompas, het Groene kieskompas, 3FM Partijwijzer, Gayvote, Canabis-kieswijzer, Privacy Stemwijzer 2017 en zeker meer dan 10 anderen.

Ook de diverse media zoals o.a. tv, radio, facebook, twitter, en youtube besteden heel veel aandacht aan de verkiezingen.

En als je dat allemaal hebt bekeken word je daar waarschijnlijk ook niet veel wijzer van… Waarom niet? omdat puur en alleen het hoofd van de lijsttrekker en de partijnaam getoond worden.

Briefing

Bedenk een andere creatieve manier, een andere aanpak, een ander medium, om ‘jouw’ partij/standpunt(en) naar voren te brengen.

De gekozen partij
Partij voor de dieren

Inzicht
Het grootste nadeel van de Pvdd is de naam. Menig stemmer is ervan overtuigd dat de partij zich alleen maar met dieren bezig houdt. Iets wat uiteraard niet zo is.

Het idee
Een natuur vriendelijke campagne. I.p.v. posters met inkt worden stencils gebruikt met milieuvriendelijke graffiti. Op deze manier wordt de naam van de partij afgebeeld, waar het woord dieren over wordt gespoten met één van hun speerpunten. Zoals bijvoorbeeld: Partij voor de student. Omdat de PVDD zich inzet voor een duurzame toekomst willen zij ook de vooruitdenkende mensen bereiken. Het idee van een stencil wordt doorgevoerd in de vorm van een guerilla marketing actie. Op bijvoorbeeld oplaad plekken van elektrische auto’s, het OV en in de musea.